Sofie Thörnqvist

last day

Sista dagen här i norge nu och det ska bli otroligt skönt att få komma hem. Jag kommer samtidigt att sakna att vara här, men en dag är jag tillbaka :) Men inte tänker jag jobba här i sommar iallafall, jag ska koncentrera mig på att fylla myndig och fixa kökort där hemma istället. Vill ha mina nära och kära nära mig. Dessutom känns det konstigt att välja ett jobb enbart för pengarna när jag vet att jag inte kommer göra ett bra jobb här med tanke på språket. Endel äldre förstår ingenting av vad jag säger och jag förstår knappt dom. Så hur ska jag kunna ge dom bästa möjliga vård utan att förstå dem. Så ego tänker jag inte vara i år iallafall men efter studenten kanske man kan åka till Oslo och jobba ett tag istället. Det är närmre och inte alls lika grötig dialekt som här nere. Verkligen Norsk/svensk/danska, och den danska delen är verkligen svårast!

Nu blir det duschen för mig!

2010-03-13 @ 09:55:49 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0