Sofie Thörnqvist

mitt i veckan ba

Ligger här i sängen med en godispåse brevid mig och känner mig allmänt tjöck!
Funderar och funderar...

Jag undrar hur man kan lära känna en människa helt igenom, man vet allt om varandra och lite till! Man har nästan som skapat ett liv tillsammans med familjer och vänner runt sig. Man lägger väldigt mycket tid på varandra under en väldigt lång tid. Man är kär och har både bra och dåliga stunder. Man är tillsammans och älskar varandra.

Sen en dag så släpper man allt, det finns inte längre. Det är som bortblåst - känner jag ens dig?

Hur kan man helt plötsligt kan leva utan en människa som man varit så nära med. Jag vet alla känslor som spelar in och kanske tagit slut.
Men ändå, man har ju varit ett tillsammans. Hur kan man släppa en människa helt smärtfritt? Hur kan man totalt skita i allt? Hur kan den personen helt plötsligt bli så obetydelsefull efter så lång tid tillsammans?

Och framförallt....

Hur kan man vilja göra denna människa illa?

Det är någonting som jag aldrig kommer att förstå. Någon som vet?

2010-06-17 @ 22:17:31 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0