Sofie Thörnqvist

favorit julklapp

Jag fotar nästan jämt på auto med min nikon och blir ofta missnöjd över att det är för mycket blixt. Det blir för "ljust" speciellt när man tillexempel fotar ansikten. Man blir inte bara blek, utan det förstör faktiskt hela bilden i sig.

I julklapp fick jag en diffuser som jag önskat mig av T för jag läst att det kan hjälpa. Det är min favorit nu, jag änvänder den jämt! Den dämpar blixten och bilderna blir så mycket mer "levande".

Eller hur?
Nu valde jag ett väldigt dåligt bildexempel men ni kan tänka er.

Utan diffuser


Med diffuser


http://fotofyndet.se/product_info.php?cPath=56&products_id=5179
2010-01-07 @ 14:09:32 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0