Sofie Thörnqvist

Trevlig helg vava

I skolan idag fick vi reda på att 2 måndagar framöver kommer vi få vara med om lite annorlunda grejer.

Den 6/12 ska vi nämligen på obduktion och

Den 13/12 ska vi få kolla på en operation




Har alltid sett fram emot det men nu när vi fått ett datum så är det inte lika känsla längre, jag tänker lite på obduktionen. Jag har aldrig riktigt tänkt så långt att det faktiskt är en riktig människa. Eller ja självklart har ja vetat om det, men tänk en människa som har levt ett helt liv, så ska man stå brevid samtidigt som magen blir uppsågad.
Känns lite orespekterat men det är ju egentligen inte så.
Tror ändå det kan vara värt att vara med, och om de blir för jobbigt så får man väl helt enkelt kila ut en sväng..

Nog om det, idag är det äntligen fredag. Veckorna går lika fort som vanligt och helgerna snabbare ändå. Jag ska snart ta och fixa iordning mig för ikväll är det fest som gäller! Ska ta mig ända ut till karlholm med tjejerna.
Vi får se hur denna kväll slutar helt enkelt! =)

2010-12-03 @ 16:02:47 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0