Sofie Thörnqvist

mysig helg

Helgen har gått lika snabbt som vanligt..

Höghöjdsbanan var jätte kul och väldigt läskig.
Det fanns 2 olika nivåer och även fast jag tog den lättaste som (bara) var på 7 meter så var det jätte högt när man väl var där uppe. När man kollade nerifrån från början tyckte jag det såg busenkelt ut med höjden så jag funderade nästan på att ta 2an, men när jag väl kom upp på första så var dom tankarna bortblåsta.
Det värsta som jag tyckte var iallafall det sista momentet då man skulle slänga sig ut med linan bara sådär, ner i ett jäkla nät. men..
Jag skulle lätt kunna göra om det! Det var verkligen jätte kul, speciellt när man hade vänjt sig lite med höjden.

och för att ändra ämnet lite..
Sen i eftermiddags idag så har varit så himla glad! vet ni varför? Jag har fått ett extra jobb!
För kanske ett halvår sedan så jobbade jag på aros i Uppsala som telefonförsäljare, skit kasst jobb men man vänjer sig med 2000 extra i månaden. Efter ett år så gav jag upp, det gick inte längre...det var så tråkigt.
Sen dess så känns det konstigt att bara leva på studiebidraget och jag hatar att snåla på saker och ting.
Så att jag har fått ett jobb nu känns framförallt jätte bra ekonomiskt även om det inte rör sig om så jätte mycket pengar i månaden.

nu ska jag fika, puss!
2009-09-06 @ 18:49:49 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0