Sofie Thörnqvist

flygrädd eller inte?

I stort sätt hela dagen har jag suttit och pluggat. Man får bara en liten paus mellan (när man åker hem från skolan).
Jag kanske överdriver lite, men inte är det mycket iaf.
Eftersom jag åker bort en vecka snart så har jag gjort en "måste ha gjort innan jag åker lista"
Den fungerar jätte bra och jag har faktiskt inte så många punkter kvar...och dagarna blir också färre :)

Det är första gången jag åker utomlands (har faktisk varit i danmark och finland men de räknas inte riktigt)
Det är första gången jag flyger...och jag gör det helt själv.
Det känns lite jobbigt. Jag brukar fråga mamma om minsta lilla grej som jag är osäker på hemma men när jag är i Turkiet får jag klara mig själv! om inte Tommy är till hjälp då.

Och tänk bara på våran engelska?! Hur ska man kunna prata med folk? Det är så illa att jag inte äns kan svengelska.
Men men man kanske borde oroa sig för andra saker, typ som att planet krachar eller så. Risken är liten men den finns. Eftersom jag aldrig flygit förr så kan jag väl inte säga att jag är flygrädd heller, så det visar väl sig.

Allting visar sig och förhoppningsvis går det bra. Det är bara jag som är pirrig och längtar! :) 10 dagar kvar!
2009-09-21 @ 22:46:58 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0